Zarząd Obszaru Metropolitalnego zdecydował o rozwiązaniu umowy z Nextbike na zarządzanie Rowerem Metropolitalnym MEVO. Co dalej z systemem i środkami mieszkańców?
- Zarząd Obszaru dawał NB Tricity sp. z o.o. wiele szans i wyznaczał liczne dodatkowe terminy, na wykonanie warunków umowy tj. dostarczenie kolejnych transz rowerów oraz zapewnienie poprawnego działania systemu. Kolejne przedłużone terminy, wskazywane i obiecywane przez NB nie zostały jednak dotrzymane - zaznacza Daniel Stenzel, rzecznik prezydenta Miasta Gdańska.
Operator Mevo od początku miał problemy organizacyjne i techniczne. Niedotrzymywanie kolejnych terminów dostaw rowerów czy częsty brak dostępności rowerów. Władze Obszaru Metropolitalnego nie mają nadziei na to, że Nb Tricity sp. z o.o. będzie w stanie kontynuować projekt, zwłaszcza wobec planowanego wzrostu liczby rowerów.
- Dalsze czekanie na rozwój wydarzeń w spółce NB Tricity byłoby zbyt dużym ryzykiem dla publicznych pieniędzy. Odstąpienie od części umowy w tej chwili pozwala zachować publiczne środki przeznaczone na funkcjonowanie roweru - napisały w oświadczeniu władze Obszaru Metropolitalnego.
Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - ok. 650 tys. zł.
Co z niewykorzystanymi abonentami i podwykonawcami?
Władze Obszaru Metropolitalnego oczekuje, że NB Tricity zwróci użytkownikom wpłacone i niewykorzystane do tej pory środki z abonamentów. - Pragniemy zapewnić, że pieniądze te nie przepadną - zaznacza Stenzel.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.