Co jest źródłem problemu?
Każdy rowerzysta pokonujący na co dzień węzeł Śródmieście SKM zna jego bolączki. Długie oczekiwanie na zielone światło, brak przejazdów rowerowych, czy ciągi pieszo-rowerowe w ścisłym centrum to główne problemy tej okolicy.[news:1232043]
Układ drogowy przy Forum Gdańsk został kompleksowo przebudowany przez inwestora w ramach umowy z miastem. Powstała nowa infrastruktura rowerowa wzdłuż ul. 3 Maja, Wały Jagiellońskie oraz przy al. Armii Krajowej. Wyremontowano również wiaty przystankowe i torowiska tramwajowe. Niestety niektóre miejsca zostały nieprzemyślane pod względem infrastruktury rowerowej. Podstawowe popełnione błędy to:
- brak przejazdu rowerowego przez jezdnie i torowisko w al. Armii Krajowej (dojazd do ul. 3 Maja)
- niezsynchronizowana sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych przez jezdnie i torowisko al. Armii Krajowej przy Węźle Unii Europejskiej
- budowa ciągu pieszo-rowerowego zamiast separowanej drogi rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Nowe Ogrody
Mapa z okolicy Forum Gdańsk, kolorem czerwonym oznaczono drogi rowerowe, pomarańczowym ciągi pieszo-rowerowe, a żółtym-chodniki z dopuszczonym ruchem rowerowym
[news:1134675]
Nowa kładka i przejazdy rowerowe?
Nasz czytelnik na miejskiej grupie zrzeszającej rowerzystów "Kręć Kilometry dla Gdańska" zaproponował rozwiązanie jednego z kilku problemów infrastruktury rowerowej w okolicy Forum Gdańsk. Jego propozycja to wykonanie nowej kładki dla pieszych, która pozwoli na wyznaczenie przejazdów rowerowych przez jezdnię i tory al. Armii Krajowej od strony Węzła Groddecka. Obecnie w tym miejscu istnieją wyłącznie przejścia dla pieszych, przez które zgodnie z prawem rowerzysta musi prowadzić rower. Taka sytuacja jest niedopuszczalna, szczególnie w części jednej z głównych tras dojazdowych do centrum miasta.
Propozycja zmian naszego czytelnika, mat. Joel Chawraj
Urzędnicy: Odcinek priorytetowy
Zapytaliśmy urzędników, czy w tym miejscu planowane są zmiany w organizacji ruchu, które wpłyną na usprawnienie ruchu rowerowego.Odcinek ten jest ujęty na pierwszym miejscu listy rankingowej tras rowerowych do modernizacji. Ponadto będzie to element planowanej w aktualizowanym STeR (System Tras Rowerowych dla Gdańska) rowerostrady wzdłuż głównego korytarza komunikacyjnego Gdańska - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego - W miarę dostępności środków finansowych, w pierwszej kolejności będziemy dążyli do przebudowy odcinka przy Węźle Groddecka, a następnie przebudowę i wydzielenie drogi rowerowej na całym odcinku od Huciska do Armii Krajowej. Na wysokości Węzła Groddecka, w celu oddzielenia ruchu rowerowego od pieszego, konieczne będzie wykonanie między innymi kładki dla pieszych nad torami PKP - dodaje.
Istniejące przejście dla pieszych na węźle Śródmieście SKM przy ul. 3 Maja. Kompleksowym rozwiązaniem dla tego miejsca byłaby nowa kładka, która zwiększyłaby przestrzeń dla pieszych i rowerzystów.
Wizja "rowerostrady" wzdłuż głównego korytarza komunikacyjnego miasta z pewnością jest imponująca. Niestety wiele czynników może wpłynąć na docelowy czas realizacji. Nie wiadomo również, kiedy możemy liczyć na konkretne zmiany. W najbliższym czasie obecna sytuacja pozostanie bez zmian.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.