reklama

Powstanie ostatni etap trasy pieszo-rowerowej wzdłuż potoku Oruńskiego

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
RoweryPrzeszło ponad dwa lata temu rozpoczął się pierwszy etap budowy trasy pieszo-rowerowej, która docelowo połączy zbiornik Augustowska z kanałem Raduni. Obecnie ścieżka jest wybudowana do wysokości Parku Oruńskiego. Wczoraj urzędnicy ogłosili przetarg na projekt budowy ostatniego odcinka trasy wraz z kładką nad kanałem Raduni.
reklama

Już ponad rok temu oddano do użytku najdłuższy, 650 metrowy fragment ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż potoku Oruńskiego. Urzędnicy informowali wtedy, że to ostatni etap trasy, jednak odmiennego zadnia była Agnieszka Bartków, Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia Św. Wojciech-Lipce.

[news:1314369]

W rozmowie w Pulsem Gdańska informowała, że ostatnim etapem będzie połączenie nowego fragmentu z wałem wzdłuż kanału Raduni. Wtedy pomysł zyskał aprobatę wiceprezydenta Alana Aleksandrowicza, odpowiedzialnego za inwestycje w gdańskim magistracie.

Wybudowany w 2021 odcinek trasy między ogródkami działkowymi, a amfiteatrem w Parku Oruńskim

reklama

Presja ma sens?

Wczoraj Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie projektu budowlanego ostatniego odcinka trasy. Wykonawca będzie musiał zaprojektować nową kładkę nad kanałem Raduni, wraz z przejazdem pieszo-rowerowym przez Raduńską oraz trasę rowerową do wysokości Stawu Zachodniego w Parku Oruńskim.

Obecnie trasa urywa się na wysokości Stawu Zachodniego. Zostanie przedłużona do ścieżki na wale kanału Raduni (trasa Velo Radunia)

Swojego zadowolenia nie ukrywa również wspominana Agnieszka Bartków. 

- Bardzo się cieszę, że osiągnięto kompromis. Rodziny i spacerowicze będą mogli bezpiecznie korzystać z alejek w Parku Oruńskim, a rowerzyści bezpiecznie ominą park i wygodnie wjadą na główną trasę wzdłuż kanału Raduni. Inwestycja jest szczególnie ważna dla osób starszych i z niepełnosprawnościami, którzy będą mogli pokonać kanał bez konieczności korzystania z wąskiego i niebezpiecznego mostku w ciągu ulicy Nowiny. - mówi Agnieszka Bartków, Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia Św. Wojciech-Lipce.

reklama

Agnieszka Bartków podkreśliła, że zależy jej na tym, aby budowana ścieżka nie była wykonana z nawierzchni bitumicznej, tak jak poprzednie etapy.

Uważam, że ważną kwestią jest również ta, w jakiej technologii zostanie wykonana nowa trasa. Poprzednie fragmenty wykonano z asfaltu. Nie popieram takiego rozwiązania. Lepsza byłaby np. kostka brukowa taka jak ta, którą wybrukowano alejki w Parku Oruńskim, czy wał kanału Raduni. Taki budulec nie tylko lepiej przepuszczałby wodę, ale i lepiej pasowałby do otoczenia. -dodaje przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia Św. Wojciech-Lipce.

Ostatni odcinek trasy wykonano ze środków Budżetu Miasta, a dwa wcześniejsze z Budżetu Obywatelskiego. Ostatni fragment, na który ogłoszono przetarg zostanie wybudowany również z budżetu miejskiego. Prace projektowe potrwają maksymalnie 12 miesięcy. Oferty w przetargu zostaną otwarte 10 czerwca.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama