Jaka alternatywa dla ruchliwej Świętokrzyskiej?
Wiele osób może zadawać sobie pytanie, jak poprowadzić drogę rowerową wzdłuż ul. Świętokrzyskiej, wzdłuż której ledwie mieszczą się chodniki. Poniżej prezentujemy zarys trasy alternatywnej, zaproponowanej kilka lat temu przez miasto w dokumencie STeR (System Tras Rowerowych dla Gdańska).
Kolor pomarańczowy- planowana przez miasto alternatywa, kolor czerwony- problematyczny odcinek ul. Świętokrzyskiej, kolor żółty- istniejąca w okolicy infrastruktura rowerowa
Pierwsze działania dopiero za rok
Do powstania alternatywnej trasy dojdzie nieprędko. Według wskazań urzędników prace budowlane mogłyby rozpocząć się dopiero za rok.
W ramach zadania inwestycyjnego pn. "Budowa zbiornika retencyjnego nr 3 posiadającego retencję powodziową wraz z przebudową Potoku Oruńskiego w Gdańsku na odcinku od zbiornika nr 4 do wylotu z komory rozdziału ul. Bieszczadzka" planujemy budowę drogi eksploatacyjnej wokół zbiornika i wzdłuż Potoku Oruńskiego. Droga ta będzie pełniła również funkcję ciągu pieszo-rowerowego i połączy zbiornik Augustowska z ul. Bieszczadzką trasą przecinającą ul. Niepołomicką i ul. Wielkopolską. Pozwolenie na budowę dla zadania planujemy uzyskać w roku 2022 - mówi Izabela Kozicka- Prus z referatu prasowego w rozmowie z portalem Puls Gdańska.
Na ten moment wiadomo, że projektowana trasa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej- tak jak na wcześniejszych odcinkach, oraz, że droga będzie kończyła się na ul. Bieszczadzkiej- o tym poinformował Remigiusz Kitliński, Pełnomocnik Prezydent Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej.
Niebezpieczny, górny odcinek Świętokrzyskiej, na którym najczęściej dochodzi do kolizji wynikających z niedostosowania prędkości do warunków na drodze. Infrastruktura rowerowa, która uzupełni ten odcinek, powstanie dopiero przy okazji budowy Nowej Świętokrzyskiej.
Widok na ul. Bieszczadzką, wzdłuż której ma powstać ciąg pieszo- rowerowy, będący alternatywą dla ruchliwej ul. Świętokrzyskiej.
Warto wspomnieć, że gdy w ciągu najbliższych miesięcy zakończy się budowa kolejnego odcinka trasy rowerowej między Parkiem Oruńskim a Zbiornikiem Augustowska, powstanie alternatywa rowerowa dla ul. Podmiejskiej i Małomiejskiej. Ponadto ta trasa połączy się z istniejącą infrastrukturą rowerową w ciągu al. Havla.
Do tego tematu będziemy powracać na łamach Pulsu Gdańska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.