reklama

Nextbike nie będzie operatorem MEVO 2.0. W przetargu zostały dwie firmy

Opublikowano:
Autor:

Nextbike nie będzie operatorem MEVO 2.0. W przetargu zostały dwie firmy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rowery Z trzech firm startujących w przetargu na obsługę systemu MEVO 2.0 wykluczony został Nextbike Polska. Była to firma odpowiedzialna za pierwszą edycję systemu, która okazała się klapą.
reklama

Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot wykluczył z wyścigu do MEVO 2.0 dotychczasowego wykonawcę systemu czyli firmę Nextbike Polska.

- Komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników zdecydowała o wykluczeniu spółki Nextbike Polska S.A. z postępowania. Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego Nextbike Polska była 90% podwykonawcą (wykluczenie na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp) - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.

Co warte przypomnienia operatorem pierwszej edycji roweru metropolitalnego była firma NB Tricity, której 100% udziałowcem był właśnie Nextbike Polska S.A.

Kto będzie nowym operatorem?

W ramach postępowania, którego celem jest wyłonienie nowego operatora, rozmowy będą się toczyć z dwoma oferentami.

Pierwszym konsorcjum złożone jest z firm BikeU (Polska) i Freebike (Czechy). Obie firmy mają spore doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, m.in. w Londynie.

Drugą rozważaną ofertą jest propozycja firmy Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta należy ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się 17 czerwca.

- Na podstawie rozmów z wykonawcami, komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich - wyjaśnia kolejne kroki Alicja Mongird.

Nowy system roweru MEVO ma składać się z minimum 4 tysięcy rowerów z czego co najmniej 25% będą stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Obszar Metropolitalny chce tym razem położyć większy nacisk na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii. Te obszary mocno zawiodły w pierwszym MEVO.

Nextbike ma problemy

Po ogłoszeniu, że Nextbike Polska złożyło ofertę na ponowną obsługę systemu roweru metropolitalnego, pojawiły się głosy, że należy tą firmę wyłączyć z postępowania. Dodatkowo ogłoszenie startu firmy w rozmowach z OMGGS zbiegło się z złożeniem przez Nextbike wniosku do sądu o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego.

- Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce – mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A.

Nextbike Polska S.A. nadal odcina się od swojej spółki-córki NB Tricity. Dotychczas swoich wpłat z pierwszego systemu MEVO nie odzyskało kilka tysięcy użytkowników.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama