reklama

MEVO 2.0. Poznaliśmy założenia nowego systemu roweru metropolitalnego

Opublikowano:
Autor:

MEVO 2.0. Poznaliśmy założenia nowego systemu roweru metropolitalnego - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RoweryStowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot ogłosiło założenia do nowej odsłony projektu roweru metropolitalnego MEVO. OMGGS przygotowując wymagania dla potencjalnych wykonawców zapytał o zdanie mieszkańców oraz ekspertów.
reklama

W grudniu 2020 zakończyły się rozmowy pracowników OMGGS i zewnętrznych ekspertów z potencjalnymi wykonawcami Mevo w ramach dialogu konkurencyjnego. W spotkaniach brały udział trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina z podwykonawcą Geovelo oraz firma odpowiedzialna za pierwszą odsłonę MEVO czyli Nextbike Polska.

- Potencjalni wykonawcy przedstawili swoje możliwości techniczne i wspólnie z zespołem projektowym pracowali nad rozwiązaniami najkorzystniejszymi dla mieszkańców metropolii. Kolejnym krokiem jest zaproszenie wykonawców uczestniczących w dialogu do składania ofert, co planowane jest na drugą połowę stycznia - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy.

Odpowiedzialne za MEVO stowarzyszenie planuje, że wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie 6-letniej umowy odbędzie się jeszcze w marcu. Jeżeli wszystko poszłoby po myśli grupy samorządów, system mógłby ruszyć do końca 2021 r.

reklama

Jak ma wyglądać MEVO 2.0? 

Nowy rower MEVO będzie systemem mieszanym złożonym z prawie 4100 rowerów, przy czym przynajmniej 1000 stanowić będą rowery tradycyjne.

- Infrastruktura oraz rowery będące w posiadaniu OMGGS zostaną wykorzystane w nowym systemie. W przeciwieństwie do Mevo 1.0 tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzymuje zapłatę za usługę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. System ładowania baterii będzie zdecentralizowany - wymienia założenia projektu Alicja Mongird.

Miesięczny abonament nie będzie kosztował więcej niż 30 zł. W ramach tej opłaty codziennie można będzie bezpłatnie korzystać przez 60 minut z rowerów elektrycznych oraz 120 minut z rowerów tradycyjnych. 

Szczegółowa analiza założeń MEVO 2.0 pojawi się w Pulsie Gdańska w ciągu najbliższych dni.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama