Za niecałe 2 tygodnie w wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów 2020/2021. Pasażerowie SKM z pewnością ucieszą się z informacji, że remont muru oporowego dobiega końca. To oznacza powrót do normalnego kursowania kolejek między Wrzeszczem a Śródmieściem.
- Obecnie wykonawca realizuje prace związane z betonowaniem muru. Prace są realizowane zgodnie z harmonogramem, ich zaawansowanie oceniamy na ok. 80 % - tłumaczy w rozmowie z portalem Puls Gdańska Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.
Podczas prac wykonawca nie napotkał na żadne nieprzewidziane trudności techniczne, dzięki czemu udało się utrzymać założony harmonogram prac. Jedyne drobne zakłócenia powodowała sytuacja związana z koronawirusem, lecz nie spowodowały one opóźnień. To oznacza, że od 13 grudnia pociągi SKM na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny znów pojadą po dwóch torach, z częstotliwością co 7,5 minuty w godzinach szczytu. Przez pewien czas będzie obowiązywało jednak ograniczenie prędkości.
- Nowy rozkład jazdy zakłada, że ruch na torze 501, czyli tym, który w związku z remontem został rozebrany, zostanie przywrócony 13 grudnia. Prace przy murze będą jeszcze trwały do końca roku, więc w tym okresie na wysokości remontowanego odcinka pojadą pojadą z prędkością ograniczoną do 20 km/h. To ograniczenie nie powinno jednak generować opóźnień - tłumaczy Tomasz Złotoś.
Obecnie, z powodu konieczności prowadzenia ruchu pociągów SKM tylko po jednym torze, kolejki kursują na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Śródmieście w nieregularnych odstępach. Część kursów od strony jest natomiast skrócona do Gdańska Wrzeszcza.
Komentarze (0)