reklama

Pociąg z Gdańska do Pragi wyruszy w następnym roku? Poznaliśmy nowe szczegóły

Opublikowano:
Autor:

Pociąg z Gdańska do Pragi wyruszy w następnym roku? Poznaliśmy nowe szczegóły - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej Pod koniec następnego roku ma ruszyć połączenie kolejowe między Pragą a Trójmiastem. Nasi południowi sąsiedzi podpisali już umowę na obsługę trasy, ale ze strony PKP obecnie panuje cisza.
reklama

Czeskie Ministerstwo Transportu podpisało ze spółką České dráhy umowę opiewającą na 10 lat na obsługę linii kolejowej: Praga - Pardubice - Lichkov - granica CZ/PL. Ta trasa będzie częścią nowego połączenia między stolicą Czech a Trójmiastem. Według informacji przekazanych przez ministerstwo, pierwsze pociągi mają wyruszyć w grudniu 2024 roku. Po polskiej stronie granicy trasę obsłuży PKP Intercity.

- Na tej linii będziemy współpracować z naszym polskim partnerem PKP Intercity i wspólnie zapewnimy standardowy komfort pociągów EuroCity, taki jak klimatyzowane wagony, dostęp do Internetu poprzez pokładową sieć Wi-Fi czy możliwość zasilania elektroniki podróżnej. Podróż między Pragą a Wrocławiem w Polsce powinna zająć około 4 godzin, czyli znacznie krócej niż dotychczas – mówi Michal Krapinec, prezes zarządu České Dráhy.

Każdy pociąg ma w założeniu pomieścić 250 pasażerów. Planowane jest zestawienie trzech wagonów klasy drugiej i jednego klasy pierwszej. Wszystkie mają być klimatyzowane, a także wyposażone w gniazdka oraz WiFi. Od rozkładu jazdy na rok 2025/26 ma zostać dołączony również wagon gastronomiczny.

Praga-Trójmiasto w 9 godzin. Czy to możliwe?

Według szacunków, przebycie trasy między Pragą a Trójmiastem ma zająć około 9 godzin. Na terenie Czech pociągi będą kursować w równych 4-godzinnych odstępach. Odjazdy ze stolicy naszych południowych sąsiadów zaplanowano wstępnie na godziny: 6:56, 10:56, 14:56, 18:56. Przyjazdy miałby się odbyć o: 9:03, 13:03, 17:03 i 21:03.

Nieznane są jednak jeszcze tak szczegółowe informacje po stronie polskiej. Wiadomo natomiast, że w Czechach pociągi zatrzymają się na stacjach: Kolín, Pardubice, Ústí nad Orlicí, Letohrad, Jablonné nad Orlicí oraz Lichkov.

Najprawdopodobniej wspomniane wyżej czeskie wagony będą podpinane we Wrocławiu do istniejących już pociągów Intercity kursujących tą trasą - Heweliusz, Piast, Pomorzanin lub Rozewie. Pytanie, czy wtedy pokonanie trasy w 9 godzin jest możliwe? Istnieje jeszcze wariant jakoby na odcinku między stolicą Dolnego Śląska a Gdynią wagony z Pragi pojechały jako nowe, osobne połączenie. Obecnie PKP nie podało jednak informacji w tej sprawie.

[news:1460929]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama