Do naszej redakcji zgłosiła się pani Anna, która zwróciła uwagę na ogromne kolejki do punktów zakupu biletów SKM.
- W Gdańsku Głównym są tylko dwa biletomaty i dwie kasy, które nie są czynne całą dobę. W szczycie oraz wieczorami tworzą się do nich ogromne kolejki. Pasażerowie muszą tracić sporo czasu by kupić bilet, a przechodniom utrudnia przeciskanie się przez tunel – napisała do nas czytelniczka.
Miejsc sprzedaży jest więcej
Problem ogromnych kolejek do kas i biletomatów zauważa PKK Szybka Kolej Miejska. Jak zaznacza rzecznik instytucji, punktów sprzedaży biletów na głównej gdańskiej stacji jest więcej.
- Na stacji Gdańsk Główny spółka PKP SKM umożliwia zakup biletów w kasie zlokalizowanej w tunelu prowadzącym na peron oraz w kasach PKP Intercity S.A. zlokalizowanych w budynku dworca tymczasowego. Bilety można kupić również w dwóch automatach biletowych zlokalizowanych przy wejściu na peron 3 oraz kolejnych dwóch automatach biletowych zlokalizowanych w budynku dworca tymczasowego. 5 lipca kasy biletowe PKP SKM zostały przeniesione z peronu nr 4 do miejsca, w którym funkcjonowały z powodzeniem przez wiele lat — do wyremontowanych pomieszczeń kasowych w tunelu prowadzącym na perony. W tych kasach biletowych prowadzona jest sprzedaż biletów kilku przewoźników kolejowych. Ponadto agent prowadzący te kasy, na podstawie umowy z ZTM Gdańsk, sprzedaje w nich również bilety na komunikację miejską. Powoduje to, że w niektórych godzinach przed kasami tworzą się kolejki – wylicza Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM.
Fala i dodatkowe maszyny
Problem ogromnych kolejek do zakupu papierowych biletów ma zostać rozwiązany dwutorowo. Pierwszym z nich jest zapowiadany wspólny system sprzedaży biletów, który ma zacząć obowiązywać na części powiatów województwa.
- Analizując liczbę niezbędnych kas, należy też pamiętać o zbliżającej się w Pomorskiem rewolucji dotyczącej płatności za przejazdy. Trwają już testy systemu FALA, który (w założeniu jego twórców) ma „przejąć" podróżnych kupujących bilety m.in. w kasach i automatach. Przypominamy też o możliwości kupna biletów w kanałach elektronicznych - przez aplikacje SkyCash, Jakdojade, Koleo i Bilkom oraz przez stronę internetową bilety.skm.pkp.pl. Warto pamiętać, że, zgodnie z decyzją Organizatora Przewozów (UMWP), bilety w Taryfie Pomorskiej kupione w aplikacjach lub przez strony internetowe, są o 7,5% tańsze niż w kanałach stacjonarnych. W tym roku po raz pierwszy sprzedaż biletów w kanałach elektronicznych była większa niż w kasach – zaznacza Tomasz Złotoś.
W sukces systemu FALA wiele osób jednak nie wierzy. Dodatkowo zawsze pozostaną osoby, które będą chciały zakupić tradycyjny bilet. Dla nich podmiejski przewoźnik również szuka rozwiązania.
- Zwróciliśmy się do zarządcy tunelu z prośbą o umożliwienie postawienia automatu przy kasach biletowych lub w innym miejscu w tunelu na odcinku pomiędzy kasą a wejściem na peron nr 3 – mówi nam rzecznik PKP SKM.
Według kolejowych statystyk, w 2021 roku z dworca Gdańsk Główny codziennie korzystało ponad 21 tysięcy pasażerów. Dużą część z nich stanowią pasażerowie pociągów PKP SKM.
[news:1344034]
[news:1342615]
[news:1170774]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.