W piątek 25 marca 2016 roku na trasę trójmiejskiej SKMki wyjechała pierwsza jednostka 31WE. Kilkanaście dni później dołączył do niego także drugi pojazd. Początkowo jednostki jeździły pojedynczo. Niemal natychmiast okazało się, że taka eksploatacja, szczególnie na trasie Gdańsk Śródmieście-Wejherowo, jest przy dużych potokach pasażerskich skrajnie niekomfortowa dla pasażerów. Pojazdy były często przepełnione, pasażerowie rezygnowali wręcz z wsiadania do takiego pociągu.
Po trzech miesiącach przewoźnik połączył obie jednostki w jeden, długi skład. Tak Impulsy eksploatowane są do dziś i obsługują całą trasę Gdańsk Śródmieście - Wejherowo lub jej skróconą wersję Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa. W przypadku awarii, naprawy lub innych przeglądów jednego ze składów, drugi skład jest eksploatowany pojedynczo. W takim wypadku obsługuje on jedynie krótsze relacje do Gdyni Chyloni lub Gdyni Cisowej.
Nowa jakość na torach
Pojawienie się nowych pociągów było dla pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej prawdziwą rewolucją jakościową. Zmodernizowane dwa lata wcześniej pociągi EN57 nie oferowały bowiem pasażerom wielu udogodnień. Brakowało między innymi klimatyzacji oraz wysuwanych stopni, które niwelują odstęp pomiędzy pociągiem a peronem.Nowe pociągi wyprodukowane przez nowosądecki Newag posiadają zarówno oba udogodnienia, jak i między innymi gniazdka do ładowania urządzeń i nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.