reklama

Gdańsk Firoga z dwoma peronami. Koniec prac na linii PKM

Opublikowano:
Autor:

Gdańsk Firoga z dwoma peronami. Koniec prac na linii PKM - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej Przed czasem zakończyły się prace związane z zabudową dodatkowych rozjazdów na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Od 22 grudnia pociągu kursują po dwóch torach, bez poważniejszych utrudnień.
reklama

Firma Torpol, prowadząca elektryfikację linii PKM z nieznacznym wyprzedzeniem zakończyła budowę nowych, dodatkowych rozjazdów w okolicy przystanku Gdańsk Firoga. Dzięki temu Pomorska Kolej Metropolitalna szybciej przywróciła ruch po obu torach na całej swojej trasie. Pociągi od 22 grudnia kursują bez poważniejszych utrudnień.

22 grudnia jest także pierwszym dniem funkcjonowania przystanku Gdańsk Firoga w pełnym zakresie. Od 11 grudnia funkcjonował tylko jeden peron, ponieważ z powodu prac przy budowie rozjazdu, tor przy peronie 2 pozostawał nieprzejezdny.  Teraz pociągi odjeżdżają w obu kierunkach. Z peronu 1 pociągi kursują w stronę lotniska, Gdyni, Kościerzyny i Kartuz, a z peronu 2 w kierunku Wrzeszcza i Gdyni (przez Sopot).

Pomorska Kolej Metropolitalna przedstawiła pierwsze obserwacje dotyczące funkcjonowania nowego przystanku.

- Z naszych obserwacji przystankowego monitoringu, a także podczas robienia dzisiejszych zdjęć, wynika, że po niespełna 2 tygodniach od oddania nowego przystanku Gdańsk Firoga ma już swoich stałych użytkowników. Co ciekawe, nie są to tylko pracownicy pobliskiego Intela, jak się niektórym komentującym zasadność tego przystanku wydawało, ale także pracownicy pobliskiego lotniska, z których duża część (np. całe Cargo) ma biura zlokalizowane bliżej przystanku Firoga niż następnego w kolejności Portu Lotniczego – informuje Pomorska Kolej Metropolitalna w mediach społecznościowych.

Budowa dodatkowych rozjazdów zwiększy elastyczność prowadzenia ruchu pociągów w sytuacjach nadzwyczajnych, wymagających czasowego zamknięcia jednego z dwóch torów. Do tej pory na Firodze istniały tylko rozjazdu pozwalające przejechać z toru 1 na tor 2 w kierunku lotniska, brakowało rozjazdów umożliwiających jazdę z toru 1 na tor 2 w kierunku Wrzeszcz, przez co pociągi w czasie zamknięć torowych musiały jechać „pod prąd” na bardzo długim odcinku Gdańsk Rębiechowo – Gdańsk Kiełpinek.

[facebook:https://www.facebook.com/PomorskaKolejMetropolitalna/posts/pfbid02Np3s2oUVjGrn6zGEXcn45KfgPdbJv4Tfv58psMgjHGeVUbCxi3tCDWS8iaUrjKvql]

Zarówno budowa nowych rozjazdów, jak i przystanku Gdańsk Firoga jest częścią inwestycji związana z elektryfikacją linii PKM. Pierwszy, testowy pociąg przejechał linią PKM kilka tygodni temu. Zakończenie elektryfikacji przewidziano jednak dopiero w połowie 2023 roku.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama