reklama

Bajpasem kartuskim pojedziemy za dwa lata. Umowa podpisana

Opublikowano:
Autor:

Bajpasem kartuskim pojedziemy za dwa lata. Umowa podpisana - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej Budowa bajpasu kartuskiego, czyli kolejowego połączenia z Kartuz do Gdańska Wrzeszcza przez Kokoszki, jest już pewna. Kilka dni temu podpisano umowę na jego wykonanie. Pociągi pojadą tą trasą za około dwa lata.
reklama

Budowa tzw. bajpasu kartuskiego jest związana z planowaną przebudową i elektryfikacją linii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny. Po jej fragmencie kursują pociągi relacji Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz. Aby utrzymać ruch pociągów do Kartuz podczas modernizacji, PKP Polskie Linie Kolejowe najpierw wybudują wspomnianą trasę alternatywną przez Żukowo Zachodnie i Gdańsk Kokoszki.

Inwestycja umożliwi utrzymanie obecnej częstotliwości kursowania pociągów do Kartuz co 60 minut. Według kolejarzy czas przejazdu w pełnej relacji powinien być podobny do obecnego. Po zakończeniu modernizacji linii 201 z Gdyni do Kościerzyny, ruch pociągów na bajpasie kartuskim ma być utrzymany. 

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają możliwości połączeń w województwie pomorskim. Podpisanie umowy na bajpas kartuski potwierdza te działania. Chcemy, by podczas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna – Gdynia mieszkańcy mieli utrzymany dotychczasowy standard podróży koleją, która jest najefektywniejszym środkiem transportu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Podpisana umowa przewiduje modernizację 9-kilometrowego odcinka linii nr 229 i rewitalizację 7-kilometrowego odcinka linii 234, stanowiących odcinek Glincz - Gdańsk Kokoszki. Po tej trasie pociągi pasażerskie mają kursować z prędkością do 80 km/h. Przebudowie ulegną perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile, a także Żukowie Zachodnim. Pojawią się na nich wiaty, oświetlenie LED i gabloty informacyjne, a także niezbędna infrastruktura umożliwiająca korzystanie z kolei osobom niepełnosprawnym. Na trasie remont lub przebudowę przejdzie 11 wiaduktów, przepustów oraz mostów, w tym dwa kratownicowe obiekty nad Radunią. Nową nawierzchnię, oświetlenie i odpowiednią sygnalizację zyska 7 przejazdów kolejowo-drogowych. W Gdańsku Kokoszkach i Starej Pile powstaną mijanki, umożliwiające krzyżowanie pociągów na jednotorowej linii. Dodatkowo samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna wybuduje 1,5-kilometrowy łącznik, który wepnie linię nr 234 z linią PKM w okolicy przystanku Gdańsk Kiełpinek. Umowa na budowę tego fragmentu trasy także jest już podpisana. 

Prace będą kosztowały ponad 91 mln złotych. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm PUH RAJBUD Sp. z o.o. oraz TORHAMER Sp. z o.o. Sp.k. Przed przeprowadzeniem prac budowlanych wykonawca będzie musiał samodzielnie wykonać dokumentację projektową. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały także umowę o wartości 4,2 mln na nadzór inwestorski, który będzie pełnić konsorcjum firm Multiconsult Polska Sp. z o.o. oraz Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor Sp. z o.o. Budowa bajpasu kartuskiego powinna zakończyć się do stycznia 2023 roku.
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama