fbpx

Nie korzystasz z biletu miesięcznego? W Gdańsku zwrotu nie dostaniesz

Gdańsk nie pójdzie wzorem innych dużym miast i nie zwróci mieszkańcom środków za niewykorzystane bilety miesięczne transportu zbiorowego.

Od kilku dni do naszej redakcji zwracają się czytelnicy, którzy chcieliby odzyskać część środków z biletów miesięcznych. Nie korzystają z nich w związku z epidemią koronawirusa.

Pytania są tym bardziej zasadne, że między innymi Warszawa i Wrocław pozwoliły pasażerom zawiesić bilety okresowe na czas pandemii. – Wdrożyliśmy awaryjnie rozwiązanie. Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego – poinformował ZTM Warszawa.

Zapisz się na newsletter Pulsu Gdańska!
W każdy piątek przyślemy Ci podsumowanie tygodnia
oraz ciekawy pomysł na weekend.

Zarówno w Warszawie, jak i Wrocławiu bilet okresowy zostanie włączony po epidemii na wniosek pasażera.

W Gdańsku to niemożliwe

Pasażerowie z Gdańska nie mogą niestety liczyć na taką możliwość. Wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski zaznacza, że na przeszkodzie stoją przeszkody formalne i techniczne. – Nie ma możliwości zwrotu, czy zawieszenia biletów okresowych w Gdańsku. Po dyskusji z przedstawicielami innych samorządów zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej i analizie przepisów na naszym wspólnym terenie, doszliśmy do wniosku, że na obecnym etapie nie jesteśmy w stanie zwracać kosztów takiego biletu, ani go anulować (wyjątek to sytuacja, gdy nie był wykorzystany ani razu), system informatyczny i przepisy nie pozwalają na takie działanie – mówi Piotr Borawski w odpowiedzi na nasze pytanie.

Zobacz również

Skomentuj artykuł

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona używa plików cookies oraz przetwarza niektóre Twoje dane. Akceptuj Zobacz więcej