Wielkimi krokami zbliża się początek roku akademickiego. W październiku wszystkie uczelnie w kraju zaczną ponownie tętnić życiem, również te osadzone w naszym mieście. Aby zachęcić do siebie jak najwięcej nowych twarzy, Uniwersytet Gdański przygotował kampanię wizerunkową pod hasłem "Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas", która została stworzona za pomocą sztucznej inteligencji.
- Wykorzystanie w kampanii sztucznej inteligencji, przy pomocy której zostało wygenerowanych 4 różnych kreacji, to celowy zabieg. W ten sposób chcieliśmy pokazać, że doskonale znamy możliwości nowych technologii, jednak zwracamy uwagę na autentyczność (ważną dla Pokolenia Z), otacza nas świat rzeczywisty, prawdziwe doświadczenia i emocje - czytamy w komunikacie uczelni.
Jest to pierwsza taka sytuacja, gdy jakikolwiek uniwersytet w Polsce używa do swojej promocji AI. Plakaty zostały wygenerowane, a osoby się na nich znajdujące nie istnieją. Umieszczony na każdym z nich kod QR odsyła do filmu promującego, który jak twierdzi UG, ma być tzw. core memories, czyli wspomnieniami z wydarzeń, które nas kształtują. W przeciwieństwie do plakatów film jest już autentyczny, do czego ma nawiązywać hasło kampanii, że prawdziwych wspomnień nie da się wygenerować.
Film został w całości nagrany w Trójmieście, nie tylko na kampusie uczelni, ale także w różnych lokacjach miejskich. Cała narracja opiera się na zaznaczonym już tworzeniu wspomnień, a wizualnie przy okazji film pokazuje infrastrukturę Uniwersytetu Gdańskiego. Jak zapowiada uczelnia, to dopiero początek tej kampanii i planują promować ją w jeszcze nieznany bliżej sposób na ulicach Gdańska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.