Miasto Gdańsk od wielu lat promuje się jako Światowa Stolica Bursztynu. Co roku władze Gdańska kupują dziesiątki gadżetów reklamowych, które mają pokreślić związek miasta z bursztynem. Produkty te przekazywane są później osobom odwiedzającym Gdańsk podczas oficjalnych spotkań lub uroczystości.
Zgodnie z rejestrem umów zawartych przez Urząd Miejski, od stycznia pracownicy Biura Prezydenta pięciokrotnie zamówili różnego rodzaju akcesoria zawierające w sobie bursztyn.
Największym wydatkiem w tym roku był dotychczas zakup bransoletek i spinek do koszuli. Za 50 takich kompletów miasto zapłaciło dokładnie 10 tysięcy złotych.
- Gadżety te są wykonywane ręcznie, na podstawie autorskiego projektu artystki. Autorką gadżetów jest Emilia Kohut, absolwentka Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, znana polska projektantka biżuterii, uczestniczka projektu Trend Book – tłumaczy Olimpia Schneider z biura prasowego UM.
Zdaniem władz miasta, zakup drogich gadżetów reklamowych był konieczny, nawet w obliczu kryzysu budżetu miasta.
- Gdańsk to Światowa Stolica Bursztynu, a bursztyn jest jedną z wiodących submarek Gdańska. Obdarowywanie autorskimi prezentami dyplomatycznymi z bursztynem bałtyckim gości odwiedzających Gdańsk lub wręczanie ich za granicą przez przedstawicieli władz Gdańska jest elementem budowania marki naszego miasta. Zakupione przez nas gadżety posłużą miastu przez dłuższy czas, z pewnością do końca roku – mówi Olimpia Schneider.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.