reklama

Marszałkowie w mediach. Jak wypada Mieczysław Struk?

Opublikowano:
Autor:

Marszałkowie w mediach. Jak wypada Mieczysław Struk? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

SamorządW sieci pojawił się raport na temat aktywności medialnej wszystkich marszałków województw. Jak w tych rankingach wypada reprezentant z naszego podwórka - Mieczysław Struk?
reklama

Dzisiaj (20 kwietnia) PSMM Monitoring & More opublikował raport na temat przekazu medialnego marszałków wojewódzkich oraz ich aktywności w mediach. Pod uwagę brano zarówno te tradycyjne, jak i profile na portalach społecznościowych (Facebook i Twitter). 

Obecność marszałków województw w mediach jest ściśle powiązana z tym, jakie tematy poruszali, czy to podczas przemówień i występów, czy też na swoich profilach społecznościowych. Część z nich była aktywniejsza od innych, jednak wypowiadała się głównie na tematy, które nie były uznawane przez większe media za popularne. Z tego powodu raport dzieli się na kilka kategorii: obecność w mediach ogólnokrajowych oraz regionalnych, media tradycyjne jako ogół oraz różne rodzaje aktywności w mediach społecznościowych. 

reklama

- Analiza medialności marszałków województw jasno wskazuje, że mamy do czynienia z dwoma modelami ich funkcjonowania w mediach. Z jednej strony możemy obserwować polityków takich jak Elżbieta Polak czy Jakub Chełstowski, którzy największe zainteresowanie opinii publicznej wzbudzali w zeszłym roku, kiedy ich działalność nawiązywała do głównego podziału politycznego w Polsce i sporów wprost z niego wynikających. Z drugiej strony widzimy samorządowców takich jak Cezary Przybylski, który umiejętnie łączy ambicje związane z polityką ogólnopolską z projektami regionalnymi. Jego efektywna komunikacja sprawia, że może pochwalić się świetnymi wskaźnikami zaangażowania w profilach społecznościowych - komentuje Michał Tkaczyszyn, Head of Sport & Public w Publicon Services.

reklama

Media tradycyjne

Obecność marszałków województw w tych mediach była zależna od tego, co uważano za popularne, nie od tego, jak aktywni byli marszałkowie. Jedną z podkategorii była obecność w najaktywniejszych źródłach ogólnokrajowych - to oznacza obecność w stacjach telewizyjnych, radiu czy prasie. Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, był najaktywniejszy w 3 miejscach: portalsamorzadowy.pl (73 zanotowane obecności), eska.pl (47 zanotowanych obecności) oraz wnp.pl (37 zanotowanych obecności). W rankingu ogólnego udziału w mediach tradycyjnych nasz marszałek znajduje się w dolnej części tabeli z bardzo prostego powodu - jego aktywność opiera się głównie na działaniach regionalnych. Widać to szczególnie na zestawieniu publikacji z mediów ogólnopolskich i regionalnych. Około 80% wzmianek i artykułów z Mieczysławem Strukiem pojawia się na portalach pomorskich, pozostała część to udział mediów o zasięgu całego kraju. 

reklama

Social media

W tej kategorii analizowano aktywność marszałków w mediach społecznościowych. Jednymi z najpopularniejszych nazwisk w tej grupie są: Olgierd Geblewicz (województwo zachodniopomorskie), Cezary Przybylski (województwo dolnośląskie), Adam Struzik (województwo mazowieckie), Elżbieta Anna Polak (województwo lubuskie) czy Andrzej Buła (województwo opolskie). Pod uwagę brano między innymi: liczbę obserwujących, komentarzy, postów, oznaczeń, reakcii, udostępnień i retweetów. Dodatkowym czynnikiem było zaangażowanie w prowadzenie profilu. W kategorii social mediów można powiedzieć, że Mieczysław Struk znalazł się w górnej części tabeli - w większości z powyższych znajduje się między 4 a 8 miejscem. Profil marszałka województwa pomorskiego, zarówno na Facebooku, jak i na Twitterze, jest często odwiedzany przez internautów, o czym świadczą liczby. Przykładowo Mieczysław Struk w 2022 roku miał łącznie na obu platformach społecznościowych 8210 obserwujących, 2919 udostępnień oraz 22223 polubień i retweetów.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama