reklama

Zielone torowiska - dlaczego Gdańsk ma ich tak mało?

Opublikowano:
Autor:

Zielone torowiska - dlaczego Gdańsk ma ich tak mało? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Inwestycje Zielone torowiska stanowią mniej niż 2,5% wszystkich torowisk w Gdańsku. Dlaczego nie powstaje ich więcej? Dla zarządcy infrastruktury to dodatkowe problemy. 
reklama

Od lat w niektórych zagranicznych i polskich miastach powstają głównie zielone torowiska. W naszym kraju liderem tego typu rozwiązań jest Kraków. Tam władze miasta starają się budować trawiaste odcinku sieci w każdym możliwym miejscu. 

- Do zalet, w zależności od konstrukcji, można zaliczyć łatwość wymiany szyn, a także dobre wyciszenie, estetykę i ekologię oraz przy prawidłowym wykonawstwie torowisko bezobsługowe - informuje Zespół Prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Zupełnie przeciwnego zdania jest Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Miejscy urzędnicy uważają, że takie rozwiązanie nie jest najlepsze. 

- Wady są większe niż zalety w tym przypadku - mówiła kilka miesięcy temu Magdalena Kiljan z GZDiZ w rozmowie z serwisem zbiorowy.info. 

Zdaniem GZDiZ w przypadku stosowania torowisk w trawnikach problemy pojawiają się podczas prac naprawczych. Utrudniony jest bowiem dostęp do szyn oraz przytwierdzeń, a po zakończeniu prac renowacyjnych konieczne jest odtwarzanie trawnika.

- Regulacja toru w planie oraz profilu jest utrudniona i brak jest możliwości podbicia toru. Rozwiązanie jest droższe od tradycyjnego toru na podsypce tłuczniowej - wylicza problemy Magdalena Kiljan.

Również Piotr Grzelak, w odpowiedzi na interpelację radnej Anny Golędzinowskiej z Koalicji Obywatelskiej zaznacza, że rozwiązanie jest bardzo problematyczne. 

- Zielone torowiska wymagają zwiększonej pielęgnacji zieleni oraz dbałości o elementy infrastruktury towarzyszącej. W sezonie powinno wykonywać się koszenie trawników na zielonych partiach torowiska, pielęgnację i nawadnianie trawników - napisał wiceprezydent Gdańska. 

W propozycji radnej znalazła się przebudowa odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowe Ogrody oraz Kartuskiej. Władze miasta odrzuciły możliwość budowy tam zielonego torowiska powołując się na argument ekonomiczny - linia na Siedlce była przebudowywana w 2010 roku. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama