Pod koniec ubiegłego miesiąca zakończyła się budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka nad linią kolejową nr 9. Zamontowano również trzeci i ostatni stalowy łuk. Przejezdności całego obiektu możemy spodziewać się najwcześniej w październiku.
Konstrukcja drugiej nitki wiaduktu nabrała już kształtów. Oprócz budowy rusztu i montażu trzeciego łuku zamontowano cięgna linowe i podwieszono ruszt dolny konstrukcji stalowej do łuku. Prace prowadzone są również na estakadzie dojazdowej do wiaduktu. W maju wykonano płytę ustroju nośnego estakady. Aktualnie trwają prace przygotowawcze do układania izolacji wodochronnej i krawężników. Drugą nitką wiaduktu pojedziemy w IV kwartale 2020 r, a więc nie wcześniej niż w październiku.
W minionych tygodniach zakończyła się również budowa nasypu drogowego, układanie warstw podbudowy i dolnych warstw bitumicznych jezdni północnej. Ponadto trwają roboty drogowe w rejonie skrzyżowania ul. Augustyńskiego z ul. Rzeźnicką oraz w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Okopową i ul. Św. Trójcy.
Rośnie parking kubaturowy przy UMWP i UW
Nieopodal wiaduktu powstaje także nowy parking kubaturowy. Rozpoczął się drugi etap montażu jego konstrukcji, zlokalizowanej pod nowo wybudowaną częścią wiaduktu. Na poszczególnych poziomach parkingu trwają roboty elektryczne i sanitarne. W najbliższym czasie wykonawca planuje wykonanie posadzek. Parking realizowany przy wiadukcie, to czterokondygnacyjny obiekt o kubaturze wynoszącej ponad 87 tys. metrów sześciennych. Jego budowa zakończy się do czerwca 2021 r. Łączny koszt budowy wiaduktu i parkingu wynosi 163 mln złotych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.