Remont nabrzeży nad Motławą w ścisłym centrum Gdańska to inwestycja, na którą mieszkańcy i turyści czekali od lat. Stan deptaka od dawna był bardzo zły. Chodniki były krzywe, a popękane płyty kamienne uzupełniano naprędce nierówną kostką brukową. Mimo to nie brakowało i miejscami nie brakuje połamanych, ruszających się starych płyt. Podczas spacerów trzeba uważać, aby się nie potknąć i nie upaść.
W zeszłym roku ukończono remont części Rybackiego Pobrzeża, w okolicy Targu Rybnego. Teraz w tym miejscu chodzi się po dużych, nowych, równych płytach. Podobny remont, połączony z gruntownym remontem konstrukcji nabrzeża, przechodzi Długie Pobrzeże między Zielonym Mostem a Bramą Straganiarską. Prace powinny się zakończyć w 2024 roku.
W czasie intensywnych prac na Długim Pobrzeżu zapomniany wydaje się ostatni odcinek deptaka od hotelu Hilton do kładki na Ołowiankę. Nawierzchnia tej części tłumnie uczęszczanego deptaka także jest w fatalnym stanie. Chodnik jest krzywy, połamane płyty ruszają się, stwarzając zagrożenie dla pieszych, a część nawierzchni załatano kostką brukową. Część mieszkańców zastanawia się, czy remonty ominąć tę część nadmotławskiego deptaka?
UM: tutaj też będzie remont
Jak się okazuje, gdańscy urzędnicy planują wyremontować także tę część ciągu spacerowego. Zakres remontu ma być podobny do tego prowadzonego na Długim Pobrzeżu, a więc obejmie nie tylko wymianę nawierzchni, ale całej konstrukcji nabrzeża.
- Obszar od Bramy Straganiarskiej do Mostu Wapienniczego znajduje się w przygotowanej przez DRMG dokumentacji przetargowej i dotyczy pozyskania dokumentacji projektowej na kompleksową przebudowę pobrzeża. Projekt będzie zawierać: naprawę ścianek szczelnych, przebudowę instalacji elektrycznych i wodociągowych, poprawienie stanu nawierzchni – tłumaczy w rozmowie z portalem Puls Gdańska Joanna Bieganowska z referatu prasowego UM w Gdańsku.
Jak tłumaczą urzędnicy, inwestycja będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmie odcinek od Bramy Straganiarskiej do przystanku dawnego tramwaju wodnego „Targ Rybny”. To właśnie na tym odcinku niedawno wykonano zupełnie nową nawierzchnię w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jednak bez przebudowy samej konstrukcji nabrzeża. Prace wykonał inwestor zabudowujący Wyspę Spichrzów. We wspomnianym miejscu remont, tym razem większy, odbędzie się drugi raz.
Drugi etap obejmie nieremontowany odcinek od przystanku dawnego tramwaju wodnego „Targ Rybny” aż do Mostu Wapienniczego.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie przebudowy.
- Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz uzyskaniem wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych pozwalających na złożenie wniosku na pozwolenie na budowę – tłumaczy Joanna Bieganowska.
Samo projektowanie potrwa dwa lata od podpisania umowy. Mając na uwadze, że najpierw musi odbyć się przetarg, potem dwuletnie prace projektowe, następnie przetarg na roboty budowlane i ich realizacja, zakończenie modernizacji całego deptaka aż do Mostu Wapienniczego pozostaje melodią dość odległej przyszłości.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.