ORLEN testuje DriX H-8 - autonomiczny pojazd na Bałtyku

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: materiały prasowe

ORLEN testuje DriX H-8 - autonomiczny pojazd na Bałtyku - Zdjęcie główne

foto materiały prasowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

InwestycjeORLEN Petrobaltic uruchamia innowacyjny projekt z autonomicznym pojazdem morskim DriX H-8, który pomoże badać dno Bałtyku i kontrolować infrastrukturę offshore.
reklama

Flota ORLEN Petrobaltic wzbogaciła się o nowoczesny, autonomiczny pojazd nawodny DriX H-8, który już rozpoczął pierwsze testy na Morzu Bałtyckim. Maszyna wesprze badania dna morskiego monitoring turbin wiatrowych i kontrolę platform wiertniczych.

Skala inwestycji Grupy ORLEN na Morzu Bałtyckim jest bezprecedensowa. DriX H-8 to innowacyjne rozwiązanie, które otwiera nowy etap w wykorzystaniu autonomicznych technologii na Bałtyku - podkreślił Wiesław Prugar, Członek Zarządu ORLEN ds. Upstream.

DriX H-8 to pierwszy w Polsce autonomiczny system morski wykorzystywany w sektorze cywilnym. Wyposażony w echosondy, czujniki sonarowe i profilografy dna, potrafi samodzielnie zbierać dane hydrograficzne i geofizyczne z dużą dokładnością.

reklama

Dzięki zaawansowanym algorytmom nawigacji pojazd może działać w rejonach niedostępnych dla tradycyjnych jednostek, minimalizując ryzyko dla ludzi i środowiska.

Nowy standard bezpieczeństwa i efektywności

Inwestycja w DriX H-8 pozwala ORLEN Petrobaltic znacząco ograniczyć koszty operacyjne oraz skrócić czas realizacji badań. Autonomiczna jednostka jest też bardziej energooszczędna i generuje znacznie mniejszy ślad węglowy niż klasyczne statki badawcze.

To już drugi pojazd DriX dostarczony przez polską spółkę Thesta, ale pierwszy przeznaczony do zastosowań cywilnych. Cieszymy się, że właśnie z ORLEN Petrobaltic otwieramy nowy rozdział we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań dla sektora offshore - zaznaczył Michał Bytomski, prezes spółki Thesta, odpowiedzialnej za dostarczenie pojazdu do Polski.

reklama

Pojazd został wyprodukowany przez francuską firmę Exail, a w Polsce dostarczony i skonfigurowany przez szczecińską spółkę Thesta. Model H-8 jest odporny na zmienne warunki atmosferyczne i może pracować w sposób ciągły nawet przez kilka dni.

ORLEN Petrobaltic otrzymał już zgodę Urzędu Morskiego w Gdyni na przeprowadzenie testów operacyjnych jednostki na wyznaczonym akwenie Morza Bałtyckiego.

Projekt z DriX H-8 to część strategii cyfryzacji i automatyzacji procesów badawczych Grupy ORLEN. Spółka rozwija nowoczesne technologie wspierające rozwój morskiej energetyki wiatrowej, bezpieczeństwo platform wydobywczych i ochronę środowiska.

reklama

DriX H-8 ma szansę stać się wzorem dla przyszłych projektów monitoringu infrastruktury morskiej - szybszego, bezpieczniejszego i bardziej ekologicznego.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo