Trwająca przebudowa układu drogowo – kolejowego w Porcie Gdańsk zbliża się do finału. Stan zaawansowania prac wynosi już 85%. Firma NDI, realizująca inwestycję, powinna zakończyć wszystkie prace już jesienią.
Aktualnie trwa przebudowa przy ul. Kontenerowej. Po zakończonych pracach nawierzchniowych na nowej jezdni ul. Kontenerowej wykonawca przebuduje istniejącą jezdnię. Będzie to ostatni etap prac w tym miejscu. Zakończono już budowę wiaduktu WD-2 wraz z najazdami. Wykonano 95% robót sieciowych na głównych kolektorach wód deszczowych. Rozpoczęła się przebudowa ostatnich odcinków ulic wewnątrz portu, czyli ulicy Budowniczych Portu Północnego (pas prawy), ulicy mjr. H. Sucharskiego i ulicy kpt. W. Poinca).
Efektowne i ciekawe prace toczą się przy ulicy Portowej, gdzie powstaje parking o betonowej nawierzchni dla samochodów ciężarowych.
- Jesteśmy na etapie wykonywania nawierzchni betonowych o grubości 27 cm - mówi Maciej Szymański-kierownik budowy z firmy NDI. Parking ma powierzchnię 15 000 metrów kwadratowych, a jego objętość to 4700 metrów sześciennych betonu o wysokiej wytrzymałości. Z uwagi na wysokie wymagania wytrzymałościowe i jakościowe stawiane przez inwestora musieliśmy dostosować metodę wbudowywania mieszanki metodą ślizgową. Metoda ta polega na wykorzystaniu maszyny, która w jednym przejeździe potrafi rozłożyć beton, zagęścić go, wibrować dyble oraz kotwy oraz zatrzeć beton. Maszyna robi jednocześnie cztery czynności, które ręcznie wykonywałoby około 30-40 robotników i nie mielibyśmy pewności czy nawierzchnia będzie miała zakładaną jakość - dodaje Maciej Szymański.
Zastosowana maszyna umożliwia wykonywanie nawet 15-20 tys. metrów kwadratowych miesięcznie nawierzchni. Nawet po uwzględnieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych, daje 150 tys. metrów kwadratowych rocznie.
Szeroki zakres prac
W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanym przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane są ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego o łącznej długości 5,6 km. Powstają 4 nowe wiadukty, a rozebrane zostaną 2 istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, LOTOS i Naftoport). Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstanie także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu. Inwestycję jest warta ponad 176 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.