Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie trzech bezkolizyjnych przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce. Projekt chcą wykonać 4 firmy. Niestety wszystkie oferty przekraczają przewidziany przez miasto budżet.
Swoje oferty na zaprojektowanie wspomnianych przejść złożyły cztery firmy. Za wykonanie usługi chcą one zainkasować następujące kwoty:
Europrojekt Gdańsk S.A. 2 925 794,85Mosty Gdańsk Sp. z o.o. 1 672 800,00Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek 1 384 980,00Optem Sp. z o.o. 1 289 655,00
Tymczasem na projekt przeznaczono w budżecie miasta 853 000 złotych. Aktualnie trwa analiza ofert, lecz niewykluczone, że przetarg ulegnie unieważnieniu z powodu przekroczenia budżetu. Jeżeli jednak miasto znajdzie dodatkowe środki i dojdzie to wyboru oferty, to projekt powstanie prawdopodobnie do końca 2020 roku.
Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków kolejowych.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej. Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa/Smętna, a Niegowską. Projektant ma również uwzględnić montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.