reklama

Zarządzający 30 gdańskimi parkingami ukarany. Według UOKiK naruszył interesy konsumentów

Opublikowano:
Autor:

Zarządzający 30 gdańskimi parkingami ukarany. Według UOKiK naruszył interesy konsumentów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes Prezes UOKiK nałożył karę ponad 820 tys. zł na firmę APCOA Parking Polska, która w Gdańsku zarządza prawie 30 parkingami. Teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się działalności także innych firm zarządzających parkingami.
reklama

APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów przy biurowcach, hotelach, marketach, centrach handlowych i szpitalach na terenie całego kraju. W Gdańsku zarządza miejscami postojowymi m.in. przy Amber Expo, Uniwersytecie Medycznym, 7 Szpitalu Marynarki Wojennej czy Centrum Handlowym Jabłoniowa. 


Lokalizacje parkingów zarządzanych przez APCOA Parking Polska

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał właśnie, że firma stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. 

APCOA Parking Polska ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń: poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby. Tymczasem powinna uwzględniać także te składane w innej formie, np. mailowo czy osobiście.

Dodatkowo firma informowała, że termin w jakim rozpatrzy reklamacje może być dłuższy niż 30 dni. Jest to sprzeczne z ustawą o prawach konsumenta, która wskazuje, że nie jest możliwe samodzielne wydłużanie czasu udzielenia odpowiedzi na reklamację. Do 1 stycznia ustawowy termin na rozpatrzenie reklamacji to było 30 dni, zaś nowe przepisy, związane z implementacją dyrektywy Omnibus, skróciły ten czas do 14 dni.

- Procedura reklamacyjna nie może ograniczać uprawnień konsumentów. To oni, a nie przedsiębiorca, powinni mieć możliwość wyboru preferowanego sposobu składania reklamacji. Co więcej, informacje przekazywane przez spółkę powinny być prawdziwe i kompletne. Gdyby konsumenci nie zostali wprowadzeni w błąd, mogliby zdecydować o zasadności dalszego dochodzenia swoich praw czy podjęcia obrony przed sądem – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

APCOA Parking Polska, po uprawomocnieniu decyzji, będzie musiała zapłacić ponad 820 tys. zł kary i poinformować o decyzji Prezesa UOKiK konsumentów, którzy będą mogli na tej podstawie dochodzić swoich praw w sądzie.

Spółka: złożyliśmy odwołanie

Z decyzją prezesa UOKiK nie zgadza się operator parkingów.

- Przedmiotowa decyzja jest nieprawomocna i jako firma złożyliśmy od niej odwołanie kierując sprawę na drogę postępowania sądowego. Podobnie nie jest wymagalna naliczona kara. UOKiK prowadził postępowanie od października 2021 r. Badając szereg aspektów działalności APCOA, organ nie zdecydował się na postawienie zarzutów w zakresie sposobu organizacji parkingów, zasad ich działania, w tym naliczania opłat dodatkowych czy też oznakowania, a także sposobu rozstrzygania konkretnych spraw konsumentów - informuje APCOA Parking Polska. 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów analizuje teraz działanie firm ATPark z Jaworza oraz Europark z Warszawy. Obie firmy zarządzają parkingami znajdującymi się m.in. w Gdańsku. 

[news:1338508]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama