reklama

Ruszają ogródki gastronomiczne. W Gdańsku będzie ich ponad 200

Opublikowano:
Autor:

Ruszają ogródki gastronomiczne. W Gdańsku będzie ich ponad 200 - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes Już w najbliższą sobotę, po ponad półrocznej przerwie, powraca stacjonarna gastronomia. Początkowo zjeść posiłki będzie można w restauracyjnych ogródkach. W całym mieście będzie ich ponad 200.
reklama

Już od soboty, 15 maja, lokale gastronomiczne będą mogły przyjmować gości na miejscu, w swoich ogródkach. Dwa tygodnie później możliwe będą wizyty także wewnątrz lokali. Ma to związek z luzowaniem przez rząd kolejnych obostrzeń wprowadzonych jesienią ubiegłego roku w związku z kolejnymi falami pandemii COVID-19. Z możliwości otwarcia ogródków gastronomicznych skorzysta od soboty ponad 200 lokali w całym Gdańsku.

Władze Gdańska mają nadzieję na ożywienie miejskiej przestrzeni po otwarciu lokali gastronomicznych. Podczas spotkania wiceprezydenta Piotra Grzelaka z gdańskimi restauratorami zaprezentowano wyniki ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców  w listopadzie 2020 roku. Badanie dotyczyło postrzegania śródmieścia Gdańska przez mieszkańców. Wzięło w nim udział 1306 osób, w tym blisko 300 mieszkańców Głównego Miasta i innych obszarów Śródmieścia. Według przeprowadzonej ankiety 79% respondentów oceniło wpływ ogródków gastronomicznych na miejską przestrzeń jako zdecydowanie pozytywny i pozytywny. Odmiennego zdania było 5% ankietowanych, którzy oceniają wpływ ogródków gastronomicznych na wizerunek Śródmieścia zdecydowanie negatywnie. 

reklama

Mając na uwadze ciągle trwającą pandemię, Gdańska Organizacja Turystyczna prowadząc działania promocyjne, postawi w tym roku głównie na gości krajowych, a także ponowi ubiegłoroczną akcję "zostań turystą we własnym mieście".

- Chcemy maksymalnie wykorzystać potencjał ponad 470 tysięcy mieszkańców Gdańska do korzystania z oferty restauratorów i innego rodzaju usług. W systemie Gdańskie Karty Mieszkańca mamy obecnie 266 tysięcy użytkowników. Jest to grupa docelowa, w której kierunku warto się zwracać i przygotowywać dla niej konkretnej oferty - mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama