reklama

Promy do Szwecji znikną z Gdańska? Znamy plany Polferries

Opublikowano:
Autor:

Promy do Szwecji znikną z Gdańska? Znamy plany Polferries - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes Polferries, czyli Polska Żegluga Bałtycka od pewnego czasu chce zmienić siedzibę i przenieść się do terminala promowego w Gdyni. Teraz firma mieści się w Gdańsku, skąd realizuje rejsy do Szwecji. Rosnące koszty paliwa dają się we znaki przewoźnikowi, a więc planowana przeprowadzka do sąsiadów stoi pod znakiem zapytania. Czy wraz ze zmianą siedziby, z Gdańska przestaną pływać promy do Szwecji? Sprawdzamy.
reklama

Szalejąca na świecie inflacja, szybko rosnące ceny i braki niektórych surowców to problemy, z którymi boryka się wiele państw. Łatwej sytuacji nie ma również branża paliwowa, której dodatkowo zaszkodziła wojna na Ukrainie. Po podwyżkach biletów transportu zbiorowego czas na promy?

Za prom zapłacimy jeszcze więcej?

Prezes Polferries, Andrzej Madejski zapewniał, że pomimo trudnej sytuacji firma chce znacznie zmniejszyć wpływ rosnących cen na klientów. Niestety, ale Madejski dodaje, że nie wszystkie koszty da się ograniczyć, bo przewoźnik przewidywał wzrosty cen paliw o 20-30 proc., a od stycznia 2021 roku te ceny wzrosły o 100 proc.

Już teraz, w sezonie wakacyjnym za przepływ promem do Szwecji trzeba zapłacić nawet 450 zł. Polferries przewiduje, że stabilizacja na rynku paliwowym nastąpi dopiero w przyszłym roku, lub nawet za dwa lata.

Promem (już nie) z Gdańska?

Rosnące koszty powodują, że przewoźnik odkłada plany przeprowadzki do Gdyni do nowego terminala pasażerskiego. 

-  Nadal prowadzimy rozmowy o szczegółach umożliwiających nam w pełni efektywne wykorzystanie potencjału nowego terminala – mówi Madejski.

Dodał, że byłaby szansa na przenosiny do Gdyni jesienią, ale wciąż nie jest pewny tej decyzji.

– Muszę tu jednak przyznać, że cały czas rozważam zasadność przeprowadzki z tą flotą, którą dysponujemy. Chciałbym utrzymać Gdańsk w ofercie. Przeliczyliśmy to. Co ważne: jesteśmy tam jedynym operatorem. Zaletą terminala w Gdańsku jest jego dostępność. Błyskawiczny zjazd z autostrady daje dużą przewagę - wskazywał na łamach WNP.pl prezes Polferries.

Wspomniana wyprowadzka była zapowiadana w zeszłym roku. Nowy terminal promowy w Porcie Gdynia miałby wtedy obsługiwać rejsy dwóch przewoźników: Stena Line oraz właśnie Polferries. Pierwsza firma już realizuje kursy z nowego terminala, jednak Polska Żegluga Bałtycka w dalszym ciągu pływa z Gdańska.

Warto wspomnieć, że Polferries ma w planach wyczarterować nowy statek. Już teraz trwają też prace w gdańskiej stoczni Remontowej, polegające na zaprojektowaniu nowego promu.

[news:1157116]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama