Lotos Kolej wzbogaciła właśnie swój park lokomotywowy o czteroosiową lokomotywę elektryczną, która będzie wykorzystywana do obsługi połączeń krajowych. Lokomotywa Alstom Traxx DC3 PL po raz pierwszy zaprezentowana zaprezentowana podczas targów Trako dwa lata temu, teraz trafia do floty przewoźnika.
– Jesteśmy dumni z faktu, że wspólnie z LOTOS Kolej staliśmy się pionierami we wdrożeniu do eksploatacji pierwszej nowoczesnej lokomotywy z serii TRAXX DC3 dla Polski. Realizacja projektu TRAXX DC3 świadczy o naszym zdecydowanym zaangażowaniu w rozwój i wydajność transportu kolejowego w Polsce. Wspólnie z LOTOS Kolej osiągnęliśmy swoisty kamień milowy – mówi Anna Puchałowicz, dyrektor ds. sprzedaży Akiem na Europę Centralną.
Lokomotywa TRAXX DC3 jest lokomotywą, która może osiągnąć prędkość do 160 km/h, a jej maksymalna siła pociągowa pozwala na zwiększenie maksymalnego obciążenie pociągu względem starszych modeli. Ulepszenie systemu napędowego ważącego 86 ton pojazdu wpływa na niższe zużycie energii. Obecnie po światowych torach jeździ już ponad dwa tysiące lokomotyw TRAXX różnego typu. Pojazdy te mają zezwolenie na jazdę w 20 krajach.
– Doskonale znamy lokomotywy z rodziny TRAXX, które użytkujemy już od 2010 roku, Eksploatujemy zarówno TRAXX MS, jak i TRAXX DC. Lokomotywa od Akiemu TRAXX DC3 będzie pierwszym tego typu modelem, który wykazuje się wysokim współczynnikiem dostępności i odpowiednią charakterystyką trakcyjną dla przewozów towarowych. Jestem przekonany, że lokomotywa sprawdzi się w działalności przewozowej naszej spółki – ocenia Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej.
Jak przekonuje szef Lotosu Kolej, jego spółka chce w kolejnych miesiącach pozyskać następne nowoczesne lokomotywy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.