reklama

LPP sprzedaje lepiej pomimo zamknięcia sklepów w Rosji. Wyniki napędza Sinsay

Opublikowano:
Autor:

LPP sprzedaje lepiej pomimo zamknięcia sklepów w Rosji. Wyniki napędza Sinsay - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes W pierwszym kwartale tego roku przychody LPP wzrosły o ponad 67 proc., przekraczając wartość 3 mld złotych - podała spółka w komunikacie. Wysoka sprzedaż jest wynikiem rosnącej popularności marki Sinsay.
reklama

Pochodzący z Gdańska producent odzieży podsumował pierwszy kwartał obrotowy tego roku (luty-kwiecień). Spółka wypracowała zysk netto na poziomie 268 mln złotych. W tym samym czasie wpływy ze sprzedaży przekroczyły 3 mld złotych, co oznacza wzrost przychodów o ponad 67 proc. względem ubiegłego roku.

– Utrzymanie wysokiej dynamiki sprzedaży w pierwszym kwartale roku i to w tak trudnych warunkach, uważamy za dobry prognostyk na najbliższą przyszłość. Jak pokazują dane finansowe, nawet opuszczenie tak ważnego dla LPP rynku, jakim była Rosja, nie stanowi zagrożenia dla rozwoju firmy. Pomimo braku sprzedaży w tym kraju oraz nadal ograniczonej działalności operacyjnej w ogarniętej wojną Ukrainie, całkowite przychody Grupy wzrosły r/r o 29 proc., a po wyłączeniu danych z rynku rosyjskiego w obu porównywanych kwartałach, możemy mówić o 67 proc. wzroście. To pokazuje, że przeniesienie punktu ciężkości naszych działań w kierunku Europy Południowej i Zachodniej jest słuszną decyzją. Klienci entuzjastycznie zareagowali na kolekcje naszych marek, co widać po niemal dwukrotnym wzroście przychodów z rynków europejskich – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Jak wskazuje firma w komunikacie, dobra sprzedaż szczególnie w takich krajach jak Rumunia, Czechy czy Niemcy oraz na rodzimym rynku, który zanotował 60 proc. wzrostu rok do roku, to efekt dynamicznego rozwoju Sinsay. Firma postawiła na wzmocnienie pozycji marki zarówno w obrębie sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą, jak też w e-commerce.

– W pierwszym kwartale roku łączna sprzedaż naszej najmłodszej marki Sinsay, która w pierwszym kwartale br. była wyższa za granicą niż w kraju, wzrosła o prawie 63 proc. r/r, i odpowiadała już za niemal 40 proc. przychodów Grupy. Z jednej strony jest to wynik intensywnej omnichannelowej ekspansji marki w kraju, ale i poza jego granicami. Z drugiej – pozytywny efekt naturalnego w obecnej sytuacji gospodarczej wzrostu popularności oferty z segmentu value for money – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

LPP to gdańska firma zarządzająca 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Produkty spółki dostępne są w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama