Do działających obecnie w gdańskiej rafinerii nalewaków bramowych dołączył właśnie kolejny.
Nowy obiekt to 4-piętrowa budowla, której sercem jest sterownia kierująca automatycznym nalewem. Do 2 cystern stojących na 2 torach jednocześnie trafia od 500 do 730 m3 paliwa na godzinę. Napełnianie trwa około 12 minut. W ciągu doby nowy nalewak może obsłużyć 120 cystern, wlewając do nich nawet 6 tys. ton paliw.
– Nowy nalewak w rafinerii LOTOSU był bardzo potrzebny. Dzięki niemu nie tylko wzrosną możliwości nalewu do cystern kolejowych, ale także poprawi się elastyczność. Będziemy mogli wygenerować rezerwy podczas modernizacji czy remontu któregoś z pozostałych nalewaków. Będzie to szczególnie przydatne podczas wiosennego postoju remontowego. Naszym sukcesem jest, że inwestycja ta została zrealizowana w terminie i zgodnie z zakładanym budżetem, mimo pandemii i trudności z nią związanych – mówi Piotr Chocholski, dyrektor ds. logistyki Grupy LOTOS.
Według zapewnień LOTOSu, nalewak jest ekologiczny. Nalew odbywa się bowiem w sposób hermetyczny. Wszystkie opary odprowadzane są do nowo zbudowanej, dedykowanej tylko do tego nalewaka, instalacji odzysku oparów.
Budowa trwała ponad 20 miesięcy. Projekt zakończył się zgodnie z projektem, pomimo pandemii i wprowadzonych obostrzeń.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.