reklama

LOTOS Kolej wozi coraz więcej i nie tylko paliwo

Opublikowano:
Autor:

LOTOS Kolej wozi coraz więcej i nie tylko paliwo - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes Pomimo trudnych warunków na rynku przewozów kolejowych, LOTOS Kolej wypracowała zgodny z założeniami wynik finansowy za 2021 rok. Spółka wykonała też rekordową pracę przewozową dzięki aktywnemu zwiększenie przewozów dla klientów zewnętrznych.
reklama

LOTOS Kolej, jak wiele innych firm w 2021 roku mierzyła się ze skutkami pandemii. Dane finansowe wskazują, że pomimo zwiększonych kosztów operacyjnych spółka osiągnęła wyższe przychody ze sprzedaży, aniżeli planowano. Tym samym zrealizowała najważniejsze cele budżetowe w tym wynik netto. 

W okresie styczeń - grudzień 2021 roku LOTOS Kolej osiągnęła pracę przewozową na poziomie niemal 5,6 mld tnkm - o 2,3% więcej niż w dotychczas rekordowym roku 2019. Praca przewozowa mierzona tonokilometrami, będąca iloczynem przewiezionych ton oraz pokonanych kilometrów, to najbardziej miarodajny wynik związany z przewozami towarowymi. LOTOS Kolej jest w tym segmencie wiceliderem krajowym - z ok. 10% udziałem w rynku oraz liderem przewozów materiałów niebezpiecznych.

- Ostatni rok był wymagający dla całej branży kolejowej. Prędkość handlowa w 2021 roku wyniosła 21,77, czyli spadła  o ponad 4 km/h w porównaniu do roku ubiegłego. To znacznie podwyższyło koszty operacyjne spółki, gdyż wymagało zwiększonego zaangażowania zasobów ludzkich oraz taborowych. W tak zmiennym i trudnym otoczeniu rynkowym wypracowaliśmy dobry wynik finansowy, osiągając rekordowe przewozy, a to dzięki doświadczonej załodze LOTOS Kolej potrafiącej dostosować bieżące działania do warunków mikro i makroekonomicznych - mówi Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej. 

Rekordowe wzrosty ogółu przewozów spółki są zasługą przede wszystkim zwiększonych przewozów produktów rafinacji ropy naftowej, a także transportu intermodalnego. 

Nowe lokomotywy we flocie

LOTOS Kolej od dawna unowocześnia i rozbudowuje swoją flotę. W 2021 roku do eksploatacji włączono lokomotywy Gama 111Ed-20, Vectron X4-EA, Griffin E4DCU, Dragon 2 E6ACTa oraz TRAXX DC3 E594, które zastąpiły tabor starszej generacji, charakteryzujący się wyższymi kosztami eksploatacyjnymi.

- Konsekwentnie realizujemy proces wymiany lokomotyw na nowoczesne, o wyższych parametrach technicznych. W 2021 roku włączyliśmy do eksploatacji 16 lokomotyw wyprodukowanych od 2018 do 2021 roku, jednocześnie zdając starszy, wysłużony tabor i podnosząc tym samym konkurencyjność świadczonych usług oraz komfort pracy maszynistów. Obserwujemy rynek, by w kolejnych latach realizować zamierzone cele w powyższym obszarze  - podkreślił Jaromir Falandysz, wiceprezes zarządu LOTOS Kolej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama