Do 2 kwietnia 2020 r., wszyscy przedsiębiorcy posiadający szyldy, tablice i inne urządzenia reklamowe na obszarze Gdańska będą musieli dostosować się do restrykcyjnych wymagań uchwały w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, na terenie Miasta Gdańska.
- Przedsiębiorcy będą karani za szyldy i reklamy nie spełniające wymogów uchwały, ale nie wiadomo jaka reklama może zostać za taką uznana – uważa Krzysztof Ogorzałek, członek zarządu Inicjatywa Firm Rodzinnych.
Gdańsk będzie pierwszym miastem w którym uchwała krajobrazowa będzie obowiązywać. Przedsiębiorca będzie mógł zostać ukarany kwotą 3 240 zł za każdy metr kwadratowy reklamy niezgodnej z uchwałą.
Zdaniem Inicjatywy Firm Rodzinnych problemem może jednak być brak szczegółowych rozstrzygnięć i okresu przejściowego. Podczas tego okresu władze miasta zamiast kary stosowałoby ostrzeżenia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.