Na początku stycznia Rada Nadzorcza PPM-T ogłosiła konkurs na nowego prezesa spółki. W wyniku konkursu na nową szefową wybrała została Aleksandra Merchel-Koter. Po publikacji informacji o objęciu przez nią stanowiska szefowej spółki-córki PKP Polskich Kolei Państwowych, od razu pojawiły się informację, że prywatnie jest córką prezesa PKP PLK. Oskarżeniom o nepotyzm stanowczo zaprzeczała rzeczniczka kolejowej spółki.
- Prezes Zarządu PPM-T został wybrany przez Radę Nadzorczą PPM-T, organ kolegialny niezależny od PLK S.A., który zweryfikował kompetencje i doświadczenie p. Merchel-Koter do zajmowania stanowiska Prezesa Zarządu PPM-T - mówiła w środę Magdalena Janus z PKP PLK.
Kilka godzin po wydaniu oświadczenia przez PKP PLK, swoje oświadczenie o rezygnacji przedstawiła sama zainteresowana.
- Wobec zaistniałych w mediach negatywnych głosów dotyczących powołania mnie z dniem 21 lutego 2023 r. do pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, działając w pełni autonomicznie, postanowiłam w dniu dzisiejszym złożyć rezygnację ze stanowiska - napisała Aleksandra Merchel-Koter w oświadczeniu przesłanym do redakcji Pulsu Gdańska.
Jak podkreśla Aleksandra Merchel-Koter, posiadała wymagane wykształcenie i doświadczenie zawodowe.
- Posiadam uzyskany na Politechnice Gdańskiej tytuł magistra inżyniera transportu (branża kolejowa), a w przedsiębiorstwach o profilu kolejowym pracowałam ponad 17 lat, zdobywając sukcesywnie uprawnienia budowlane, starając się jednak zachować maksymalnie odpowiedzialnie wobec szeroko rozumianej kolei, nadto chroniąc imię mojego ojca, kolejarza z ponad 46-letnim stażem pracy, wreszcie zachowując szacunek dla samej siebie, doszłam do przekonania, że moja rezygnacja pozwoli wstrzymać pozbawione wszelkich podstaw, w świetle powyższych przesłanek, ataki medialne - napisała Merchel-Koter.
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe to jedna z firm należących do Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe. Mająca swoją siedzibę w Gdańsku spółka zajmuje się budową i remontami nawierzchni kolejowej, a także naprawami maszyn torowych.
[news:1408381]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.